טיפול בשיטת אילן לב

טיפול בשיטת אילן לב

אני רוצה לספר לך על שיטת טיפול שעשויה לשנות את חייך, במיוחד אם עברת ניתוח, אירוע בריאותי, טראומה בגוף או אם את/ה פשוט מחפש/ת דרך לשפר את מצב הרוח שלך. השיטה הזו שאני מטפלת בה כיום נקראת שיטת אילן לב, ועבורי היא שינתה פשוט ה כ ל.

איך הכל התחיל?

אילן לב החל את דרכו כמטפל בשיטת פלדנקרייז. את פריצת הדרך שלו, במקביל לעבודתו בבית לוינשטיין, הוא עשה כמטפל כשליווה את להקת הרקדנים של בת שבע. השיטה שפיתח הותאמה לרפא פציעות מקצועיות ולייצר אלטרנטיבה לניתוח.

מה שהחל ככלי עבור רקדנים מקצועיים, הפך במהרה לשיטת טיפול לכל אדם.

מה זו השיטה הזו? איך מתנהל סשן?

בבסיס השיטה תנועה והנעה טיפולית שמעודדת ריפוי טבעי ומהיר של הגוף ומבוססת על חוקי הפיזיקה והמכניקה של השלד.

בקליניקה מתקיים דו-שיח תנועתי, דינאמי, ביני לבין המטופלים. הטיפול מתקיים על מיטת טיפולים מותאמת ואורך כשעה/שעה וחצי. הנעת הגוף דרך השלד מאפשרת לשאר החלקים (שרירים, רצועות, גידים) להרפות ולהשתחרר, להגיע למצב של reset. שרוולי תנועה בגוף נפתחים והתנועה זורמת. עומסים וכאבים נעלמים וניתן לראות שיפור ושכלול תנועתי כבר במהלך הסשן.

להגיע לטיפול כזה זה להתמסר לסשן מגע מיטיב ותומך. מטופלים מתארים את הטיפול כמו כניסה לבועת מרחב של ריפוי שבה תחושת הזמן נעלמת.

הסיפור הפרטי שלי עם שיטת אילן לב

החקר סביב הגוף הוא עבורי מסע חיים. זה ה quest שלי, חקר שנולד בחלקו מתוך אילוץ וכאב. חוויתי טראומה פיזית באגן, ספציפית במפרק ירך שמאל שנפגע עם לידת בתי ואילץ אותי לחקור איך להמשיך לתרגל, ללמד, ללכת, ובכלל – לחיות, ללא כאב.

התגלגלתי לשיטה כמעט במקרה, דרך הרצאת מבוא לשיטה שהתקיימה במרכז בו לימדתי. הסקרנות הובילה אותי לגשת לשיעור תנועה בשיטה, והכל היה חדש ושונה ממה שהבנתי עד אותו רגע על תנועה. זה היה כה אחר, מוזר ומסקרן שהרגשתי שאני חייבת לצלול ולפענח את הדבר הזה ופניתי ללימודים ולהכשרה מלאה בתחום.

היום אני משלבת את השיטה- שכוללת גם שיעורי תנועה בנוסף לטיפול, עם הוראת היוגה שלי, כאשר מה שמכוון אותי הוא להקנות לא.נשים כלים לניהול כאבים, להתנהלות משוחררת ממגבלות שאנו שמים על עצמנו כשיש לנו מפרק פגוע, שחיקת סחוס, פריצת דיסק או ״סתם״ דלקת ואנחנו מפחדים לזוז מחשש שיכאב. אפשר בהחלט להתנהל ולחיות טוב יותר גם עם כאב כרוני, ואפילו עם מצב שמוגדר ״בלתי הפיך״. המחקרים היום יודעים לומר שאדם אחד עם פריצת דיסק יחווה כאב גדול ואדם אחר עם אבחנה זהה יתנהל בעולם ללא כאבים. לשם אני מכוונת.

איך זה יכול לעזור לך?

אחרי ניתוח
אם עברת ניתוח, גופך כנראה מתאושש וזקוק לתמיכה. הטיפול יכול לעזור לך לשוב לפעילות בצורה חלקה ובטוחה. הנעת הגוף בטיפול אינה דורשת מאמץ כלשהו אבל מפעימה את הגוף, מעודדת זרימת דם, נוזלי לימפה וריפוי רקמות. זה תהליך של ריפוי עצמי שמתחולל כמעט מעצמו, מבלי להכביד על הגוף. לשיטה זו עדים ועדויות רבות מאד שנאספו על ידי משתקמים המעידים על החלמה מהירה וחזרה לתפקוד יומיומי.

אחרי אירוע בריאותי כמו מחלה
אחרי מחלה, טראומה, או אירוע בריאותי אחר, הגוף והנפש זקוקים לשיקום מקיף. שיטת אילן לב מציעה תמיכה כוללת לשיקום על ידי הנעת הגוף והפעמתו. הטיפול עוזר להחזיר תנועה בכל איבר עד לרמת התא, ולהחזיר זרימה טבעית בגוף בכל היבט, וזה כשלעצמו מעודד החלמה.

בעיה שילדית ומוטורית

בעיות שלד ומפרקים, כאבי גב, צואר וברכיים, פריצות דיסק וקשיים בתפקוד המוטורי, פגיעות מוטוריות שנגרמו מדלקת, תאונה או מעמסה על הגוף כתוצאה מתפקוד לקוי וקבעון תנועתי – הרבה ממי שמגיעים לטיפול מגיעים עם בעיות שכבר התקבעו, ופה השיטה מביאה לגוף רעננות וקלילות תנועתית שהוא כבר בקושי זוכר, ומוציאה מקיבעון תנועתי ודפוסים שסיגל לעצמו כדי לפצות על כאבים ומגבלות תנועה.

תחזוקה

אנשים רבים מגיעים אלי עם בעיה מסוימת, ובוחרים להישאר לתחזוקה. הטיפול הוא כאמור מעין בועת זמן בחיים. שעה בה המטופל.ת ואני נמצאים כמו במימד אחר (ולרוב בתום הטיפול נדהמים שעברה למעלה משעה). הטיפול מייצר ״פתיחות״ בגופנפש, כך שלעתים ישתחררו במהלכו כאב, בכי, צחוק, רעידות, וכמובן, הרבה סיפורים. אני עדה לסיפורי חיים מרתקים ונעזרת גם בשפה ההתמקדותית שלמדתי בשיטת ה focusing שחוקרת את החיבור בין כאבי הגוף והנפש, ומסייעת לי להיות מטפלת קשובה.

שיפור מצב הרוח
טוב, זה באמת אחר ומיוחד! לשיטת אילן לב יכולת לשפר מצב רוח. מדובר בתנועה קלילה שמוציאה מסטגנציה גופית ומנטלית, כמו מים חיים לגוף ולנפש המצויים בקפאון/דכאון. היא מביאה רטטים שלעתים המטופלים מכנים ״נימול״ או ״עיקצוצים״ ומסמנים התנעה של אנרגיה. יש בקליניקה עדויות, כמו מטופלת שהגיעה בדיכאון קליני מאובחן, מטופלת בתרופות כדורים פסיכיאטריות, ומהר מאד חזרו שמחה וחיוניות לחייה, בתהליך מפתיע של מספר חודשים, עד לסיום התלות בכדורים, בהחלטה אחת עם הפסיכיאטר. אני עצמי נעזרת בשיטה כדי ״להתנער״ (כמו שכלב מתנער) ממחשבות טורדניות או מועקה. כמו בספורט, ריצה, יוגה, צ׳י קונג ופרקטיקות תנועה אחרות, כאשר הגוף מרגיש חיות המילה דיכאון מאבדת ממשמעותה.

חוויה אישית ומרתקת

הטיפול בשיטת אילן לב הוא יותר חוויה מטיפול. המגע והתנועה, הקולות והשמחה תוך כדי (כן, יש גם קולות) וכמובן הקשר האישי שנוצר בין המטפל למטופל, הם חוויה אישית ובינאישית. אין כאן היררכיה אלא חיבור מיוחד במינו. גם השעה של הטיפול מרגישה כבועה בזמן ובחלל, מיני-מסע שמאבדים בו תחושת זמן וקמים ממנו פעמים רבות כמו מתוך שינה או חלום, קצת אחרים מאיך שהגענו.

אם את מחפשת דרך לחזור לפעילות אחרי ניתוח, אירוע בריאותי, או ״סתם״ לשפר מצב רוח ולהפיח חיים ותנועה ביומיום שלך, זה יכול להיות הדבר הזה שאת צריכה כדי להרגיש טוב יותר.

עוד מידע על שיטת אילן לב ניתן למצוא באתר https://ilanlev.org/